Hej!
Då uppstart närmar sig kommer här viktig information till er som föräldrar. P2016 är en härligt stor grupp, vi behöver vara fler "ledare"!
Vi behöver följande funktioner för att kunna starta upp säsongen;
1 eller 2 Säljansvariga
- organisera och leda lagets eventuella försäljning
- vara kontaktperson och ansvarig vid lagets deltagande i föreningsgemensamma aktiviteter, t.ex. försäljning, inventering eller dylikt
- redovisa lagets intäkter och uttag ur lagkassan mot kansliet
1 eller 2 Materialansvariga
- ansvara för lagets material
- inventera lagets material, inför och efter säsong
- kvitterar ut lagets material inför säsong och lämnar in material efter säsong
- delta på föreningens inventering och städdagar (2 gånger/år)
2 till 10 Träningsresurser
- finns tillgänglig som extra resurs på träningar
- flytta koner och mål, stå i mål, knyta skor, peppa och stötta
- supportera övriga Tränare som kan fokusera mer på att lära ut fotboll och planera träning
Vi vill att du hör av dig till oss Ledare snarast, tack!
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Förutsättningar för deltagande
Träningsavgift; 600kr
Medlemsavgift; 350kr
Försäljningsaktiviteter; Delta i de försäljningsaktiviteter föreningen och/eller laget beslutar att genomföra. Det som är planerat hittils är Bambusa strumpor (info om det på Slättas hemsida) och det kommer att ske i två säljperioder, vår och höst.
Kioskansvar; Vid tilldelning av kioskarbete på Slätta IP är du som förälder ansvarig för att ditt tilldelade arbetspass är bemannat med behörig. Passar inte tilldelad tid får man byta med andra föräldrar i laget.
Anmälan till träning, match & cup; Inför träningar kommer det skickas ut kallelse cirka 3 dagar före träningstillfället, vi ber om er hjälp att svara på dessa så att vi kan förbereda inför träning på bästa sätt.
När vi kommer att skicka ut anmälan till match och cup kommer vi behöva dra gränsen vid datumet som vi satt för sista anmälan, mao så undviker vi efteranmälningar för att få en struktur med ordning och reda när gruppen är så stor. Vi hoppas på er förståelse och samarbete med dessa punkter, tack på förhand.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Cuper & Match
Vi planerar för att delta i samma cuper som förra säsongen.
- Dalecarlia Cup i Borlänge, 27-30 juni
- Svärdsjö Minicup, troligen i månadsskiftet Aug/Sep
- Sundbornscupen, i slutet av Sep
Utöver dessa cuper kommer vi försöka arrangera/vara med i några lokala matchsammandrag där man spelar flera matcher under samma dag.
Mer info om dessa aktiviteter kommer såklart längre fram.
Det var allt för nu, vi ses snart och vi ser fram emot att några av er hör av er för att stötta i rollerna kring laget.
/ Ledarna